Dzieje wina
Wino w Polsce
Powstawanie Wina
Kraje i regiony
Kupowanie wina

Wino i zdrowie
Rekomendacje
Szkolenia
Archiwum
Linki
Kontakt


Wyszukiwarka
 Szukaj w:

Newsletter
 Wpisz swój adres:
Wino dla kobiet (2008-07-29)


Zawsze byłem przeciwnikiem nazywania określonych typów win jako „męskie”, bądź „kobiece”.  Nigdy nie przekonywały mnie, rozpowszechnione w tej materii poglądy, o takich czy innych męskich lub damskich preferencjach w zakresie smaku. Tymczasem okazuje się, że mogę się mylić, nawet jeżeli nie w stosunku do pań, z którymi zazwyczaj degustuję wina, to przynajmniej w odniesieniu do średniej.


Statystyka jest potężną bronią, od dawna wykorzystywaną w działalności gospodarczej. Nie mógł więc niezauważony pozostać fakt, iż w Stanach Zjednoczonych prawie 70% sprzedawanych win, nabywanych jest przez kobiety. Po takiej informacji wszyscy na wyścigi rzucili się aby zbadać preferencje tak znaczącej grupy konsumentów, tym bardziej, że panie są również najszybciej rosnącą grupą klientów na rynkach wschodzących takich jak na przykład Indie.


Wyniki wielu badań zdają się potwierdzać tezę, że kobiety dysponują nieco inną wrażliwością częściej wybierając wina miękkie i giętkie zamiast potężnych, pełnokrwistych, garbnikowych trunków. Kupują częściej wina subtelne, bardziej wyrafinowane i eleganckie, co potwierdzają także autorzy specjalnej edycji winiarskiego przewodnika Gault-Milliau, przeznaczonej dla kobiet właśnie. Tym samym powstała nisza, a może nawet nie tyle nisza co znaczna część rynku, o którą każdy będzie chciał powalczyć. Nic wiec dziwnego, że z myślą o kobietach już od trzech lat wydawany jest w Stanach Zjednoczonych specjalny dwumiesięcznik winiarski Wine Adventure, który przez specjalistów od mediów chwalony jest za przystępny i jak to określono „nie onieśmielający” styl w jakim doradza kobietom winne zakupy.


Czasopismo to jednak nie wszystko. Jeśli już mówimy o winach dla kobiet, najlepiej zorganizować jakiś ranking lub konkurs. I taki konkurs, oczywiście w USA, zorganizowano. W ubiegłym roku do zawodów pod nazwą National Women’s Wine Competition stanęło 1900 producentów.  To już nie nisza ale cały przemysł. Stąd już tylko krok do specjalizacji. Krok niewielki i już wykonany przez francuską firmę Wine Sight. Pod tą nazwą kryje »

<<< [1] 2 >>>
« więcejautor: sch

Nieprawdziwe jest twierdzenie, że wino im starsze tym lepsze. Wino w butelce nieustannie żyje, rozwija się, dojrzewa wreszcie umiera, stając się już tylko kolekcjonerską ciekawostką.

Aby móc dokładnie obserwować kolor wina, jego klarowność, połysk, także gęstość, potrzebne są kieliszki z cienkiego, o jak najwyższej przejrzystości szkła, najlepiej kryształu. Kieliszki z barwionego szkła lub z grubego ... więcej»


Przez długi czas lekceważyłem możliwość podawania wina w karafce, nie zwracałem tez uwagi na zalecenia producentów związane z tym kiedy należy otworzyć butelkę wina. Po ... więcej»


Wszelkie treści i materiały udostępniane na www.winomania.pl należą do ich autorów.
Dobrowolna ich publikacja przez osoby trzecie jest możliwa jedynie
po podaniu źródła ich pochodzenia (www.winomania.pl).